Vídeo: “Volem que siguis el nostre amic”

Neix l’Associació d’Amics d’Estela

L’entitat té com a objectiu implicar, socialment i econòmicament, particulars i empreses en el dia a dia de la Fundació Estela per a la Discapacitat
El Col·legi de Periodistes de Tarragona ha acollit aquest matí la presentació de l’Associació Amics d’Estela, una entitat que neix amb l’objectiu d’implicar socialment i econòmicament empreses i particulars de la ciutat en la vida de la Fundació Estela per a la Discapacitat, gestionada per la Xarxa Santa Tecla Sanitària, Social i Docent.
La Fundació Estela per a la Discapacitat és una entitat que es dedica a l’atenció de persones amb discapacitat, des de la infantesa fins a la vida adulta, desenvolupant projectes i activitats que ajudin a millorar la seva qualitat de vida i la de les seves famílies.
A la presentació hi ha assistit el doctor Joan Maria Adserà, director general de la Xarxa Santa Tecla; Joan Aregio, president de l’Associació Amics d’Estela, i Elvira Ferrando i Jordi Viñolas, vocals de la junta directiva de la nova associació. Han estat acompanyats per representants de diferents empreses i entitats que li donen suport, com ara Repsol, Basf, Gimnàstic de Tarragona, Nàstic Genuine i Todos en Azul. També hi han estat presents usuaris i usuàries i monitors i monitores de la Fundació, així com representants de l’àrea social de la Xarxa Santa Tecla.
Joan M. Adserà ha destacat la tasca realitzada, des del seu naixement, per la Fundació Estela per a la Discapacitat, «una iniciativa impulsada per gent de la ciutat que, en aquell moment, no tenien cap més manera de tirar endavant la seva situació familiar que implicar i sensibilitzar la societat d’aleshores, que vivia d’esquena a la realitat de les persones amb discapacitat». Adserà ha afegit que, «la Fundació Estela ha contribuït, al llarg de més de quaranta anys, a normalitzar i integrar aquestes persones en la vida de la ciutat i per això cal aplaudir la iniciativa de crear aquesta associació, que pretén implicar-hi encara més la societat tarragonina».
Elvira Ferrando, vocal de la nova entitat, ha destacat que «l’associació vol ser un espai per donar visibilitat i suport econòmic a la Fundació Estela perquè puguin fer realitat diferents iniciatives com ara desenvolupar serveis i tecnologies que donin resposta a les noves necessitats de les persones amb discapacitat i els seus familiars i cuidadors; realitzar activitats de lleure, promoure l’esport, dinamitzar el Casal com a eina de conciliació laboral, o activitats terapèutiques com la canoteràpia o la musicoteràpia, entre moltes altres». «És una entitat plena de caliu i altruisme integrada per persones voluntàries que estimen el projecte de la Fundació Estela», ha conclòs Ferrando.