Teràpia assistida amb gossos a la Fundació Estela

Un any més, la Fundació Estela, amb el suport de l’Ajuntament de Tarragona, ha dut a terme el taller de canoteràpia, una teràpia assistida amb gossos dirigida als alumnes de l’Escola i als usuaris i usuàries de la Llar residència, del Servei de Teràpia Ocupacional (STO) i del Servei Ocupacional d’Inserció (SOI).

La canoteràpia està dissenyada per millorar el funcionament cognitiu, físic o social d’una persona i aporta molts beneficis, especialment a aquelles persones amb alguna dificultat de llenguatge i/o algun tipus de discapacitat. La reducció de l’estrès, la millora de les habilitats de comunicació, l’augment de la capacitat per potenciar l’adquisició d’hàbits i rutines i, fins i tot, la reducció del nombre de visites al metge, són alguns dels beneficis d’aquest tipus de teràpia.

Les empreses especialitzades que ofereixen aquest servei són Tan amigos i We can dog. Els objectius del taller s’estableixen entre el terapeuta especialitzat en canoteràpia i els professionals i equip tècnic de referència de la fundació. Per potenciar els beneficis, la teràpia es realitza en grups reduïts.

Entre els objectius establerts destaca la millora de l’autoestima i la confiança en un mateix, així com de la memòria i de la concentració; la promoció de la comunicació verbal i no verbal; l’augment de la flexibilitat mental i la capacitat d’anticipar esdeveniments; l’expressió i el reconeixement d’emocions, de temps d’espera i de conceptes espacials i temporals; el foment de les relacions interpersonals i la relació amb els animals i l’avenç de la coordinació motriu, d’aspectes com l’equilibri i la relaxació.