Primer estiu ple d’activitats a la nova Llar Residència Estela al centre de Tarragona

Amb el suport de la Diputació, s’han organitzat sortides culturals, esportives i d’oci a diversos punts de la ciutat i del territori

Els 24 usuaris i usuàries de la nova Llar Residència Estela, que es va posar en marxa la passada primavera a la Rambla Vella de Tarragona, ja han viscut el seu primer estiu a les noves instal·lacions. Tal com es va preveure, l’emplaçament de l’equipament ha permès als seus usuaris i usuàries una major accessibilitat al nucli urbà de Tarragona i ha fet possible una millor interacció i integració amb la societat també durant l’època de vacances. Aquesta nova localització ha facilitat als professionals d’Estela, conjuntament amb els usuaris del centre, la programació de tot un seguit d’activitats culturals, esportives i d’oci a la ciutat i rodalies.

D’aquesta manera els usuaris i les usuàries de la llar residència han participat activament en les festes de Sant Roc i Sant Magí, han visitat el patrimoni històric de Tarraco, han assistit a concerts al Camp de Mart, han visitat diferents exposicions, han gaudit de la platja i de la ciutat. A més a més, especialment durant el mes d’agost i gràcies al suport econòmic de la Diputació de Tarragona, la llar residència ha pogut dissenyar una programació especial d’excursions (sortida al Bioparc de València, visita a la l’Abadia de Montserrat, al Poble Espanyol de Barcelona, jornada a l’Aquopolis i estada a l’spa Aquum de la Pineda), així com celebrar un sopar molt especial amb les famílies.

D’acord amb Anna Sánchez, directora de la Llar Residència Estela,“no oblidarem mai aquest primer estiu a la nova Llar Residència. Més enllà de les instal·lacions, que són fantàstiques i funcionals per a la vida diària, el fet d’estar al centre de la ciutat ens ofereix un gran ventall de possibilitats a l’hora de programar activitats que ajuden els nostres usuaris i usuàries a relacionar-se amb l’entorn, a tenir més autonomia, fer amistats, viure experiències i construir la seva identitat. Volem donar les gràcies a la Diputació de Tarragona per la seva aportació, que ens ha permès fer un pas més enllà perquè els usuaris i usuàries de la llar residència gaudeixin d’un estiu intens i profitós”.

La nova Llar Residència EstelaAmb un pressupost de 2,4 milions d’euros, a càrrec de la Xarxa Santa Tecla, la nova Llar Residència de la Fundació Estela va ser inaugurada el mes de març de 2022 amb un total de 24 places públiques a usuaris i usuàries amb discapacitat intel·lectual majors de 18 anys.

El projecte va consistir en la rehabilitació integral de dues plantes d’un edifici ubicat a la Rambla Vella de Tarragona, que es van dotar de dues unitats de convivència totalment independents amb capacitat per a 12 persones cadascuna, prioritzant les habitacions individuals, el confort i la intimitat dels residents. A més, cada unitat de convivència disposa de cuina, bugaderia i rebost propis.

L’emplaçament de la nova Llar Residència, construïda amb criteris d’eficiència energètica, permet als seus usuaris i usuàries una major accessibilitat al nucli urbà de Tarragona, facilitant una major interacció i integració amb la societat.