Primer estiu ple d’activitats a la nova Llar Residència Estela al centre de Tarragona

Amb el suport de la Diputació de Tarragona, s’han organitzat sortides culturals, esportives i d’oci a diversos punts de la ciutat i del territori

Els 24 usuaris i usuàries de la nova Llar Residència Estela, que es va posar en marxa la passada primavera a la Rambla Vella de Tarragona, ja han viscut el seu primer estiu a les noves instal·lacions. Tal com es va preveure, l’emplaçament de l’equipament ha permès una major accessibilitat al nucli urbà de Tarragona i ha fet possible una millor interacció i integració amb la societat també durant l’època de vacances. Aquesta nova localització ha facilitat la programació de tot un seguit d’activitats culturals, esportives i d’oci a la ciutat i rodalies.

D’aquesta manera els usuaris i les usuàries de la llar residència han participat activament en les festes de Sant Roc i Sant Magí, han visitat el patrimoni històric de Tarraco, han assistit a concerts al Camp de Mart, han visitat diferents exposicions i han gaudit de la platja i de la ciutat. A més a més, especialment durant el mes d’agost i gràcies al suport econòmic de la Diputació de Tarragona, la llar residència ha pogut dissenyar una programació especial d’excursions (sortida al Bioparc de València, visita a la l’Abadia de Montserrat, al Poble Espanyol de Barcelona, jornada a l’Aquopolis i estada a l’spa Aquum de la Pineda), així com celebrar un sopar molt especial amb les famílies.

D’acord amb Anna Sánchez, directora de la Llar Residència Estela,“no oblidarem mai aquest primer estiu a la nova Llar Residència. Més enllà de les instal·lacions, que són fantàstiques i funcionals per a la vida diària, el fet d’estar al centre de la ciutat ens ofereix un gran ventall de possibilitats a l’hora de programar activitats que ajuden els nostres usuaris i usuàries a relacionar-se amb l’entorn, a tenir més autonomia, fer amistats, viure experiències i construir la seva identitat. Volem donar les gràcies a la Diputació de Tarragona per la seva aportació, que ens ha permès fer un pas més enllà perquè els usuaris i les usuàries de la llar residència gaudeixin d’un estiu intens i profitós”.

Imatge de la sortida al parc natural Bioparc de València.

Amb un pressupost de 2,4 milions d’euros, a càrrec de la Xarxa Santa Tecla, la nova Llar Residència de la Fundació Estela va ser inaugurada el mes de març de 2022 amb un total de 24 places públiques a usuaris i usuàries amb discapacitat intel·lectual majors de 18 anys.

El projecte va consistir en la rehabilitació integral de dues plantes d’un edifici ubicat a la Rambla Vella de Tarragona, que es van dotar de dues unitats de convivència totalment independents amb capacitat per a dotze persones cadascuna, prioritzant les habitacions individuals, el confort i la intimitat dels residents. A més, cada unitat de convivència disposa de cuina, bugaderia i rebost propis.

L’emplaçament de la nova Llar Residència, construïda amb criteris d’eficiència energètica, permet als seus usuaris i usuàries una major accessibilitat al nucli urbà de Tarragona, facilitant una major interacció i integració amb la societat.