Més de 150 veïns i veïnes de Ponent caminen per l’autisme

Aquest diumenge 7 d’abril ha tingut lloc la I Caminada Solidària per l’Autisme, organitzada per sis associacions de veïns dels barris de Ponent de Tarragona, concretament per les associacions de veïns Torrenova, del Pilar i l’Eixample, Progressista de Torreforta, La Granja, Riu Clar, Campclar – Zona Esportiva i Buenos Aires (Part Alta de Bonavista) i l’associació de veïns Parc Francolí, fora de l’àmbit de ponent.

Aquesta iniciativa neix amb la voluntat de donar suport a les famílies dels barris que tenen nens i nenes amb autisme. Els diners recaptats es destinaran a la Fundació Estela per a la Discapacitat i, més concretament, al projecte de renovació dels patis de les seves instal·lacions.

Per participar-hi, els inscrits han adquirit un dorsal per un preu de 2 €. També s’ha pogut adquirir el dorsal 00 com a donatiu a més d’altres articles solidaris com polseres o galetes. Tot plegat s’ha pogut comprar a les parades habilitades a l’inici i al final del recorregut. En total hi ha hagut més de 150 inscrits amb dorsal.

Durant aquests dies també es poden fer donacions ingressant una aportació econòmica al cc ES30 2100 0195 8901 0203 1769 amb el concepte Donatiu Caminada Solidària 07/04/2019.

El recorregut

La caminada ha començat a les 8,30 hores amb el repartiment de dorsals al centre cívic de Torreforta. La caminada ha passat pel riu Montsant, ha continuat fins a Els Monjos, on s’ha fet una breu parada per explicar l’origen d’aquestes ruïnes, declarades recentment bé d’interès cultural, i tot seguit s’ha passat pel Parc Francolí, punt en el qual s’han afegit els veïns de l’AV Parc Francolí.

El recorregut ha finalitzat al Pont del Diable, on la directora de l’Escola Estela ha procedit a llegir un manifest. Per a la tornada, l’Ajuntament de Tarragona i l’Empresa Municipal de Transports (EMT) han habilitat un servei especial cedint un autobús que podran agafar els participants que no vulguin tornar a peu. La durada aproximada de la ruta ha estat d’unes dues hores, tenint en compte que és una caminada popular. L’activitat també ha comptat amb el suport del Centre Excursionista de Tarragona.