Espelmes artesanals de la Fundació Estela guarneixen aquest Nadal els Mercats de Tarragona

Per segon any consecutiu els usuaris i usuàries del Taller Ocupacional de la Fundació Estela col·laboren en la decoració nadalenca dels Mercats de Tarragona. Unes 60 espelmes de fusta artesanals guarniran durant les properes setmanes el Mercat Central i el Mercat de Torreforta.

Unes 70 persones d’entre 22 i 65 del Servei de Teràpia Ocupacional de la Fundació Estela per a la Discapacitat, entitat adherida a la Xarxa Santa Tecla, han estat les encarregades d’elaborar les espelmes. Han estat alguns d’aquests usuaris els qui han lliurat les peces als paradistes del Mercat Central i del Mercat de Torreforta, coincidint avui 3 de desembre amb el Dia internacional de les persones amb discapacitat.

El president dels Mercats de Tarragona, Dídac Nadal, ha manifestat que “és una de les iniciatives que s’emmarquen amb el compromís social de l’empresa de mercats, una aposta que hem enfortit en el darrer any gràcies a la col·laboració i a la solidaritat de totes i tots els treballadors, dels paradistes i dels marxants. Participar de manera activa en projectes socials és una de les nostres prioritats i és molt important per nosaltres tornar a col·laborar, per segon any consecutiu, amb la Fundació Estela en la decoració nadalenca dels mercats municipals”.

L’actual context provocat per la Covid-19 va obligar a crear grups bombolla al taller durant el procés de fabricació i a tractar els materials utilitzats amb els corresponents protocols d’aïllament temporal i seguretat. Les espelmes van començar-se a construir a principis del passat mes d’octubre i a partir d’avui ja es poden gaudir als Mercats de la ciutat.