Els voluntaris de “la Caixa” col·laboren amb la Fundació Estela

En el marc de la segona Setmana Social de CaixaBank d’aquest 2018, una vintena de treballadors voluntaris de l’entitat han col·laborat amb la Fundació Estela per a la Discapacitat de la Xarxa Santa Tecla Sanitària, Social i Docent.

El passat dimecres dia 17 d’octubre, un grup de voluntaris de “la Caixa” van desplaçar-se fins a les instal·lacions del Taller Ocupacional de la Fundació Estela, ubicades al polígon Riu Clar, per tal d’ajudar els seus usuaris i usuàries a pintar uns bancs de palets de fusta prèviament fabricats per ells mateixos. Va ser tota una experiència tant per als voluntaris com per als usuaris d’Estela i el resultat, després de gairebé tres hores de treball, va ser esplèndid.

El divendres dia 19 d’octubre un altre grup de voluntaris de “la Caixa” van visitar l’Escola Estela d’Educació Especial, ubicada a la carretera de Valls, on van ajudar els nenes i nenes a pintar testos de plantes que guarniran el centre escolar aquest curs.

Aquestes dues activitats formen part de les 14 programades durant la Setmana Social de Caixabank a la ciutat de Tarragona, celebrada entre el 15 i el 21 d’octubre, que cada any té com a objectiu que empleats, familiars i clients de l’entitat financera puguin conèixer, de primera mà, el treball que realitzen les entitats locals vinculades a l’Obra Social “la Caixa”. Les entitats que han col·laborat amb la Setmana Social de CaixaBank d’aquest 2018 a Tarragona han estat: La Muntanyeta, el Casal Sant Josep de Torreforta, la Fundació Estela, el Gimnàstic de Tarragona, l’Associació Aurora, la Creu Roja i l’Associació Joventut i Vida, entre d’altres.
A la província de Tarragona, la Setmana Social es duu a terme a municipis com Reus, Valls, Amposta, Tortosa, Montblanc, Santa Coloma de Queralt, Alcover i Deltebre, entre d’altres. Hi participen més de 200 empleats i clients que col·laboren amb les 48 activitats que ofereixen un total de 45 entitats socials del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.
La Setmana Social es duu a terme entre els dies 15 i 21 d’octubre a la Direcció Territorial Catalunya de Caixabank, que inclou les comarques de Girona, Tarragona, Lleida i de la Catalunya Central.

Acció social de “la Caixa”
CaixaBank, amb prop de 5.000 oficines a l’Estat, aconsegueix una capil·laritat que la situa en una bona posició per detectar les necessitats socials locals més urgents. Això permet donar suport a projectes socials de petita envergadura però que, en conjunt, tenen una gran incidència en la mitigació de les dificultats de milers de persones. L’Obra Social ”la Caixa” distribueix a través de les oficines de CaixaBank una partida econòmica que, el 2017, va ser de 44,4 milions d’euros que van servir per impulsar més de 12.000 projectes locals. D’aquestes, un 39% es va destinar a la lluita contra la pobresa (famílies, infància, ancians) i un 30% als àmbits de la salut, la discapacitat i l’addicció.