Dos ‘nois Estela’, els protagonistes de la memòria 2022 de la Fundació Estela

La Xarxa Santa Tecla ha publicat la seva memòria anual corporativa, així com les de les diferents fundacions que hi formen part, entre elles la Fundació Estela per a la discapacitat. Enguany s’incorpora un apartat especial, Al costat de les persones, que inclou dues entrevistes per a cada fundació on es posa en valor el factor humà amb el testimoni de pacients, usuaris i professionals.

En la memòria 2022 de la Fundació Estela, els protagonistes d’aquesta secció són en Carlos Martínez, usuari de la llar residència, i la psicòloga May Jiménez; i, d’altra banda, en Kiko Granero, que està a punt de deixar el Taller Ocupacional per anar a una residència, i la Rosa Pons, l’educadora que l’ha acompanyat gairebé des del principi.

Els dos són “nois Estela”. En Carlos va passar de l’escola al taller, on continua ara, i a la llar residència, on va entrar en arribar a la majoria d’edat. Ara té 24 anys i, gràcies a la seva predisposició i a la tasca dels professionals com la May, ha aconseguit un nivell d’autonomia admirable i està fent un gran treball per estar més tranquil i per conèixer-se.

En Kiko és el paradigma de tot un cicle a l’Estela. Avui continua sent usuari del taller, però amb 56 anys ha arribat el moment d’anar a viure a una residència. La Rosa, després de 43 anys treballant aquí, està a punt de jubilar-se, així doncs, igual que en Kiko, acabarà el seu cicle a la fundació. Junts han compartit moments que mai oblidaran.

Si voleu conèixer la història de Carlos i de Kiko, podeu consultar la Memòria 2022 de la Fundació Estela aquí