La Diputació de Tarragona dona suport a la Fundació Estela

L’ens supramunicipal atorga una subvenció de prop de 20.000 euros per a la realització d’activitats complementàries a l’Escola d’Educació Especial Estela

La Diputació de Tarragona està, una vegada més, al costat de la Fundació Estela per a la Discapacitat, entitat adherida a la Xarxa de Santa Tecla que dona suport a les persones amb discapacitat intel·lectual a través de la seva Escola d’Educació Especial, la Llar-Residència i els serveis de Taller Ocupacional. En aquesta ocasió ho fa amb l’assignació d’una subvenció de 19.680 euros que Estela destinarà a cobrir part de les despeses generades per la realització del seguit d’activitats complementàries que s’han dut a terme a l’Escola Estela durant l’exercici 2019. D’aquest ajut se’n beneficien els 85 alumnes que el centre té en l’actualitat, amb edats compreses entre els 3 i els 21 anys.

L’ajuda econòmica de la Diputació fa possible la realització de nombroses activitats a l’Escola Estela dins del programa d’activitats complementàries. Aquestes estan orientades a fomentar el benestar físic, cognitiu i emocional i l’autonomia personal i social dels alumnes amb necessitats educatives especials, a través de diferents teràpies i activitats adaptades a les capacitats individuals de cada alumne. Entre les que es fan a l’Escola Estela destaquen el programa Fem Salut (piscina), canoteràpia, equinoteràpia, ball inclusiu, activitats lúdiques, de psicomotricitat, jocs simbòlics, estimulació multisensorial, excursions culturals, sortides a l’aire lliure, esports i activitats artístiques com ara música o teatre, entre altres, tot sempre amb el suport de monitors especialitzats.

L’ajut de la Diputació de Tarragona a Estela, aprovat amb data del 19 de juny de 2019, forma part de la convocatòria anual de l’ens supramunicipal per a la concessió de subvencions a centres privats d’educació especial autoritzats pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
En aquesta darrera convocatòria s’hi van presentar un total de vuit centres de la demarcació, essent l’Escola d’Educació Especial d’Estela un dels centres beneficiats.