Els veïns i veïnes de Ponent caminen per l’autisme

Diumenge 7 d’abril tindrà lloc la I Caminada Solidària per l’Autisme, els beneficis de la qual es destinaran a la Fundació Estela per a la Discapacitat

El diumenge dia 7 d’abril tindrà lloc la I Caminada Solidària per l’Autisme, organitzada per sis associacions de veïns dels barris de Ponent de Tarragona, concretament per les associacions de veïns Torrenova, del Pilar i l’Eixample, Progressista de Torreforta, La Granja, Riu Clar, Campclar – Zona Esportiva i Buenos Aires (Part Alta de Bonavista) i l’associació de veïns Parc Francolí, fora de l’àmbit de ponent.

Aquesta iniciativa neix amb la voluntat de donar suport a les famílies dels barris que tenen nens i nenes amb autisme. Els diners recaptats es destinaran a la Fundació Estela per a la Discapacitat i, més concretament, al projecte de renovació dels patis de les seves instal·lacions.

Per participar-hi, es pot adquirir un dorsal per un preu de 2 €, el mateix dia de la caminada. També es podrà adquirir el dorsal 00 com a donatiu a més d’altres articles solidaris com polseres o galetes. Tot plegat es podrà comprar a les parades habilitades a l’inici i al final del recorregut.

Cristina Berrio, de l’Associació de Veïns de la Verge del Pilar i l’Eixample, explica que “amb aquesta iniciativa volem sumar pel bé de tots i totes i aquestes activitats ens ho permeten. I no serà la darrera activitat que farem en aquest sentit. Són iniciatives molt enriquidores per a la ciutat”.

La directora del centre, Sandra Valls, assegura que “estem agraïdíssims que hagin pensat en nosaltres en aquesta iniciativa. Hi ha moltes coses que podem millorar, però ara mateix el que més necessitem és adequar i reformar els patis”.

Joan Aregio, gerent de l’Àrea Social de la Xarxa Santa Tecla, explica que “aquesta activitat és un bon exemple de societat del benestar, una mostra de gent que fa coses per ajudar els altres”.

El recorregut

La caminada començarà a les 8,30 hores amb el repartiment de dorsals al centre cívic de Torreforta. La caminada passarà pel riu Montsant, continuarà fins a Els Monjos, on es farà una breu parada per explicar l’origen d’aquestes ruïnes, declarades recentment bé d’interès cultural, i tot seguit passarà pel Parc Francolí, punt en el qual s’afegiran els veïns de l’AV Parc Francolí, que també podran adquirir el dorsal allí mateix en una parada habilitada.

El recorregut finalitzarà al Pont del Diable, on una representant de l’Escola Estela llegirà un manifest. Per a la tornada, l’Ajuntament de Tarragona i l’Empresa Municipal de Transports (EMT) han habilitat un servei especial cedint un autobús que podran agafar els participants que no vulguin tornar a peu. La durada aproximada de la ruta serà d’unes dues hores, tenint en compte que és una caminada popular. L’activitat també compta amb el suport del Centre Excursionista de Tarragona.