Història

L’origen de la Fundació Estela per a la Discapacitat es remunta a fa més de 40 anys en un petit habitatge de la ciutat de Tarragona, on un reduït grup de pares i mares –uns veritables pioners– van decidir plantar la llavor amb l’esperança que arribés a donar fruit.

L’acció conjunta d’aquella iniciativa privada va servir com a impuls per posar en marxa aquest projecte.

Poc després, aquell primer domicili es va quedar petit i es va haver de cercar un altre espai on ubicar les aules per als cada cop més nombrosos nois i noies que hi assistien.

El mes de juny de 1975 es va celebrar la presa de possessió del nou terreny de l’Escola. Aquest va ser el primer edifici construït especialment per a l’activitat d’Estela. La segona etapa de construcció va afectar el servei de la Llar Residència.

En un tercer moment es va adquirir, juntament amb la Creu Roja, l’antiga fàbrica Loste, amb la participació de la Generalitat de Catalunya, que va subvencionar l’aportació de la Fundació Estela. En aquest nou espai es va ubicar el Centre Especial de Treball, el Servei Ocupacional d’Inserció i el Servei de Teràpia Ocupacional.

L’entitat es va constituir com a fundació l’any 1993 i, des de 2013, està adherida a la Xarxa Santa Tecla Sanitària, Social i Docent.