La Fundació Estela comença la temporada esportiva

La Fundació Estela per a la Discapacitat, com cada any, comença nova temporada esportiva, conjuntament amb la Federació Catalana d’Esports per a persones amb discapacitat, responsable d’organitzar els Campionats Territorials i Campionats de Catalunya, amb un calendari de competicions adaptats a totes les edats i graus de discapacitat per aquesta nova temporada 2017/2018.

Des dels serveis d’adults de la Fundació Estela per a la Discapacitat (Centre de Teràpia Ocupacional i  Servei de Llar- residència) tenim la fermesa de construir un model de desenvolupament per a persones amb discapacitat intel·lectual en tots els àmbits de desenvolupament de la persona.

És per aquest motiu, dins del Projecte «Afavori’m l’esport» impulsat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Tarragona, hi tenim federats 29  esportistes actius, que durant la temporada 2016/2017 han pogut participar en les diferents modalitats de natació, tennis de taula, atletisme, petanca, futbol sala i bàsquet.

Els valors que fomentem amb l’activitat esportiva vinculada a la competició són molt diversos, com ara; crear un entorn de treball per al desenvolupament de la relació social bàsica, generar relacions d’amistat, de treball en equip,  sentiment d’identitat, gestió dels conflictes, de les emocions i de l’estrès, sentiment d’autoestima i autorealització personal, entre molts altres valors associats. Tanmateix desenvolupar aptituds físiques, tenint clar que no busquem esportistes d’elit, el nostre interès rau a fer el possible per aconseguir esportistes amb ganes de passar-ho bé.

Els entrenaments es realitzen sempre dins l’horari del nostre servei, pensant sobretot amb la comoditat que a les famílies no els representi molts esforços extraordinaris, pel que fa a temps, i econòmics, per tant emmarquem aquests entrenaments dins de la programació habitual i diària del Servei de Teràpia Ocupacional.

Com a objectiu transversal fomentem la integració social, és per aquest motiu que els nostres entrenaments es realitzen a l’exterior de les nostres instal·lacions en ambients esportius reals. Utilitzem espais públics per realitzar la petanca, espais verds de Tarragona per l’atletisme, la piscina municipal de Campclar i les instal·lacions esportives cedides pel  Port de Tarragona.

Salut i esport!

Equip tècnic de la Fundació Estela per a la Discapacitat.