La Fundació Estela per la Discapacitat col·labora en la presentació oficial de FerrariLand

La Fundació Estela per la Discapacitat ha contribuït amb la Fundació PortAventura en l’acte de presentació de FerrariLand davant dels mitjans de comunicació nacionals i internacionals. Amb la supervisió de monitors, els usuaris del Taller Ocupacional de la Fundació Estela per la Discapacitat han treballat en els darrers dies embossant els 2.000 paquets de promoció i d’obsequis que FerrariLand distribuirà entre periodistes i convidats que visitaran el parc un dia abans de la seva obertura al públic.

Segons Helena Gómez, directora tècnica del Taller Ocupacional d’Estela, la realització de processos productius de baixa exigència «és molt terapèutic i aporta una gran satisfacció als usuaris, ja que ells coneixen perfectament què és FerrariLand i els ha motivat molt treballar en una cosa que saben que es distribuirà al parc». Gómez afegeix a més que, a banda de les hores dedicades a l’elaboració dels lots, l’encàrrec ha requerit establir un procés productiu en equip en què cadascun dels grups d’usuaris que ha participat ha tingut una funció concreta. «Un grup s’encarregava dels clauers, un altre de les llibretes, un altre d’embossar-ho tot junt i un darrer de tancar les bosses amb una etiqueta», detalla Gómez, qui afegeix que «hi han participat tant usuaris del Servei de Teràpia Ocupacional (STO) com del Servei Ocupacional d’Inserció (SOI)».

Ubicat des de fa uns mesos en una nova nau moderna i funcional al Polígon Riuclar de Tarragona, el Taller Ocupacional de la Fundació Estela per la Discapacitat presta servei a més de 80 usuaris i usuàries. «Aquestes feines que venen de fora, com aquesta de FerrariLand o l’encàrrec que ens ha fet el Port de Tarragona per fer les roses de Sant Jordi, són molt adients per a la formació i motivació dels integrants del taller», diu Gómez.