Alumnes de l’Escola Estela potencien les seves habilitats socials amb ioga

Set alumnes d’entre 16 i 20 anys de l’aula 9 del Centre d’Educació Especial Escola Estela han iniciat aquest curs classes de ioga i meditació. La iniciativa, sorgida de la seva professora, la Laura Recari, ha tingut molt bona acollida per part dels nois i noies del centre i es preveu que, a la llarga, s’ampliï a més d’un cop per setmana.

«Per les característiques del grup es prioritzen les habilitats socials i personals perquè són nois i noies molt individualistes», ens comenta la Laura. La idea és cohesionar el grup i, per tal de fer-ho possible, es realitza un taller d’intel·ligència emocional en el qual s’afavoreix la relació entre ells i l’autoestima. Les classes de ioga i la meditació formen part d’aquest projecte i es fan al final del taller d’intel·ligència emocional dins de les dinàmiques de grup.

«Es tracta que siguin conscients d’ells mateixos a través de la respiració, ja que a partir d’aquest autoconeixement interactuem amb els del nostre voltant», comenta la professora, que també destaca els beneficis de l’apartat més físic del ioga, que els ajuda a mantenir-se en forma.

Un dels punts claus del ioga i la meditació és l’ús de la respiració. En aquest cas, els joves de l’Escola Estela treballen en la resolució de conflictes a partir de la respiració. Un exemple d’això és la tècnica de la tortuga, que la trobem il·lustrada en una de les parets de l’aula que la Laura ens explica: «són conscients que alguna cosa els està passant i que els fa sentir malament, aleshores respiren, es tranquil·litzen i, després, poden resoldre el conflicte».